Wir möchten Sie dazu einladen, Ihre Vorschläge für einen Vortrag auf der Automotive Acoustics Conference einzureichen und mit uns neue Verfahren der nachhaltigen Lärmminderung zu erforschen. Wir freuen uns auf Ihre Anregungen für innovative, umweltfreundliche und intelligente Verfahren zur Gestaltung der Zukunft der Fahrzeugakustik. Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden. Wählen Sie Textabschnitte aus um mit Künstlicher Intelligenz passenden Patente zu finden. Markieren Sie Textabschnitte, um KI-gestützt weitere passende Inhalte zu finden. Themenseiten Chevron down icon Chevron up icon Organisationspsychologie Projektmanagement Marketing Smart Manufacturing. Weitere Formate Chevron down icon Chevron up icon Podcasts Webinare Technik Webinare Wirtschaft Kongresse Veranstaltungskalender Awards MyNewsletter Firmensuche. Jetzt Einzelzugang starten. Zugang für Unternehmen. Automotive Acoustics Conference Call for Papers - Deadline: Januar Springer Professional. Suche Suchbegriffe eingeben Suchen. Journal of the Academy of Marketing Science. Abstract The experience of romantic love is closely interlocked with consumption journeys—yet how and why consumers engage in romantic consumption is not fully understood. Specifically, we investigate how attachment styles influence romantic consumption across various contexts, from movies, books, and greeting cards to romantic gaming and online dating a fearful avoidant. Across six studies, we show that consumers with an avoidant dating a fearful avoidant style are less likely to engage in romantic consumption, whereas consumers with anxious and fearful attachment styles are more favorable toward it and emulate the romantic consumption of consumers with a secure attachment style. We propose that this pattern is driven by the interaction between attachment avoidance and anxiety such that the negative effect of attachment avoidance is attenuated when attachment anxiety is high. These attachment style differences are mediated by a motive for emotional intimacy, suggesting that personal romantic consumption e. Notably, positioning products via types of romantic love serves as an important moderator: products positioned via companionate love are more appealing to securely attached consumers, products positioned via passionate love are more appealing to avoidant consumers, and anxious and fearful consumers find both equally appealing. Consistent with the notion of consumer-based strategy, we discuss how managers can leverage these insights in their segmentation, targeting, and dating a fearful avoidant. Vorheriger Artikel The consumer production journey: marketing to consumers as co-producers in the sharing economy. Nächster Artikel Cultural experiential goal pursuit, cultural brand engagement, and culturally authentic experiences: sojourners in America. Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu Ihrer Lizenz zu erhalten. Jetzt einloggen Kostenlos registrieren. Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:. Jetzt informieren. Springer Professional "Wirtschaft" Online-Abonnement. Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf: über Nur mit Berechtigung zugänglich. A reliance upon main effects models complicates interpretation of prior findings because it not only excludes discovery of important interaction patterns as we predict but could potentially lead to observation of main effects that would not emerge were an interaction incorporated into the focal model. Schachner and Shaverp. Specifically, when removing relationship status from the models, the anxiety-by-avoidance interaction and relevant contrasts all remain consistent. Furthermore, evaluations of the neutral fragrances were unaffected by attachment styles. The pattern of results for the choice and process variables are consistent with inclusion of the full sample. Analysis of these ratings yields a pattern consistent with relative preference and supporting H1 and H3. Details omitted for brevity, please see the Web Appendix for supplementary analyses. Note that we control in our studies for both age and gender and we show that attachment styles are significant predictors i. This suggests that our focus on attachment styles introduces a novel facet that can help firms enrich their current approaches to segmentation and targeting. Although this approach is fully aligned with our idea of promoting passionate versus companionate love, our findings suggest this marketing approach will be suboptimal if the firm were to approach secure consumers with the passionate positioning and avoidant consumers with a companionate positioning; if reversed, the likelihood of successful marketing is significantly higher. Zurück zum Zitat Abramowitz, R.
Januar CrossRef Hamilton, R. Select your language. Weil sie eine Möglichkeit bietet, uns selbst zu reflektieren. Brennan, K.
Der unsicher-vermeidende Bindungstyp
-Navigating my fearful avoidant and anxious attachment tendencies as they surface while dating. Work with me: My Secure Self Group Coaching. For anyone dating a fearful avoidant that's been held up by their questions. Vermeidender Bindungsstil (avoidant attachment style) This leads to the biggest relationship issues with those partners who have an anxious attachment style. The current study. And the fearful avoidant deserves all the love in the world. Limited research showed that anxious and avoidant attachments affect romantic relationships differently (Li & Chan, ).Journal of the Academy of Marketing Science, 44 3 , — Journal of Social and Personal Relationships, 5 4 , — Attachment in adults: Clinical and developmental perspectives. Journal of Comparative Family Studies, 24 3 , — Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu Ihrer Lizenz zu erhalten. Ausweichen oder Zögern, wenn es um kurzfristige Planung gemeinsamer Aktivitäten geht, ebenso gemischte Signale bezüglich der längerfristigen Zukunft. Immerhin sind Menschen nicht dafür gemacht, sich in Schubladen stopfen zu lassen, dazu sind wir, sind unsere Erfahrungen und Persönlichkeiten zu individuell. Wenn Sie mich jetzt fragen, ob man seinen Bindungsstil verändern kann, würde ich als Laie antworten: natürlich. Jones Eds. Überhaupt scheint es mir, dass die drei Typen, die ich Ihnen in diesem Teil vorgestellt haben, in Beziehungen höchst problematisch sind. Berscheid, E. Ebenfalls listete ich Ihnen die vier Attachment Styles , im Deutschen auch Bindungstypen genannt auf, als da wären:. CrossRef Fournier, S. CrossRef Keefer, L. Sex and love: Goals, motives, and strategies: how do sexuality and attachment interact? Wenn Sie gerne wüssten, wer mit wem kompatibel ist — das kann ich Ihnen nicht beantworten. Personal Relationships, 9 , — Überhaupt sollten wir uns nicht zu sehr auf diese Kategorien fixieren. Attachment Theory and Close Relationships, Simpson, J. Die Antwort, die die meisten Frauen geben, ist überraschend. Goodman Eds. Journal of Social and Personal Relationships, 16 4 , — Shaver Eds. Romantic Love. Cognitive representations of attachment: The structure and function of working models. The first 10, adult attachment interviews: Distributions of adult attachment representations in clinical and non-clinical groups. Heute soll es um die drei weiteren Typen gehen, die als unsichere Bindungstypen gelten.